lørdag 11. desember 2010

Bakedag

I dag har det vært bakedag i Lykkja 11 :)
Jeg har baket 6 sorter,
og sannelig kom ikke jr. på 13 og berget den 7. :)
Aldri før har vi hatt så gode Havreflarn, jr!!!


Jr. favoritt; Deilige småkaker.
Ikke helt som min mammas i utseende,
men smaken matcher!


Krumkake må det være.
Helst sammen med moltekrem
med fjellplukkede molter!


Og her er jr's verk!
Helt perfekte!




Og hadde besøk av en tidlignisse i dag som satte igjen flaske rødvin :)
Aldeles forgæle, men takk Sissel S!

Nå skal vi kose oss med X-faktor & hjemmelaget pizza.
Det skal bli godt det kjenner jeg....!

4 kommentarer:

  1. åh, så gode de kakene så ut! Har lyst til å bake kaker jeg også, MEN kommer jo bare til å spise dem opp.. og sånt går jo ikke an, ikke sant Elin... Mulig det blir krumkaker.. (men får vel i meg nok sukker uansett vel..) ps Havreflarn er gode barndomsminner hos meg.. bestemor lagde de.. husker den store kakeesken stod høyt oppe i et skap.. strengt forbudt for lille meg.. sukk.... klem Heia Atle i X- faktor!!!

    SvarSlett
  2. Vi ender bestandig opp med og måtte kaste kjekserester når vi har kommet langt utti det nye året! Tradisjon.... Ble ikke bare kjekser i dag da, ett par kaker som gikk i fryseren også. Bruker bestandig å gi min mormor hjemmebakst til jul, hun liker å få det!

    Vi og heier på Atle :)

    SvarSlett
  3. Men nå når Hans sang "Moments", så ble jeg neste religiøs... :) Helt utrolig. Kjenner jeg har to favoritter...

    SvarSlett
  4. Ja, det var en utrolig flott sang! Hadde ikke trodd at HANS skulle komme til finalen, men han er jo egentlig utrolig bra. Men... Atle..
    Skjønner godt at mormoren din liker å få julekaker! Tenkte mest på krumkakene fordi min far "er vant til å få dem" .... Tradisjoner er viktig å følge i jula!

    SvarSlett